آرامش ذهن در زندگی

در این نوشتار قصد داریم تا با آرامش ذهن در زندگی آشنا شده و از تاثیرات آن در زندگی و مزایای آرامش درونی صحبت کنیم. زندگی پر تنش امروز باعث شده بسیاری از ما از این آرامش درونی جدا افتاده و با استرس های بسیای روزانه رو به رو شویم. اما آرامش و صلح درون چیست؟

آرامش ذهن در زندگی

در این نوشتار قصد داریم تا با آرامش ذهن آشنا شده و از تاثیرات آن در زندگی و مزایای آرامش درونی صحبت کنیم. زندگی پر تنش امروز باعث شده بسیاری از ما از این آرامش درونی جدا افتاده و با استرس های بسیای روزانه رو به رو شویم. اما آرامش و صلح درون چیست؟

حتما بخوانید: تمرین مدیتیشن و آرامش ذهن

آرامش ذهن در زندگی

آرامش ذهن در واقع موقعیتی است که احساس و ذهن انسان بدون هرگونه نگرانی، ترس و استرس آرام است. در این مرحله، شخص شادی، آرامش و احساس آزادی را تجربه میکند. این احساس آرامش نادر نیست و بسیاری از شما این حس را در گذشته حتما تجربه کرده اید. در این گونه مواقع است که شما جذب فعالیت های مورد علاقه تان خواهید شد. به عنوان مثال، برنامه تلوزیونی مورد علاقه و یا فیلمی که دوست دارید را تماشا میکنید، عاشق میشوید، علاقمند کتاب خواندن میشوید، به سفر و استراحت در کنار ساحل گرایش پیدا میکنید، اگر در سفر باشید، فعالیت های روزانه و کار را رافراموش میکند و خوابی عمیق خواهید داشت.

چنین فعالیت ها و یا موارد شبیه به این، ذهن را از افکار عادی، نگرانی ها، استرس ها و اندیشه ها دور نگه میدارد. این احساس اگرچه اندکی طول میکشد ولی لذت بسیاری دارد. در این میان، پرسش اصلی این است که چگونه میتوانیم آرامش ذهن را افزایش داده و در زندگی نیز به آرامش برسیم،  و از همه مهمتر این احساسات را در بتوانیم در مشکلات تجربه کنیم.

حتما بخوانید: نادوگانگی چیست؟

آیا ممکن است که این ویژگی به عادت تبدیل شده و در هر شرایطی به فرد اجازه لذت بردن از آرامش ذهنی را بدهد؟ در واقع، اندک چیزهایی وجود دارد که شما میتوانید برای لذت بردن از زندگی انجام دهید ولی باید بتوانید در این زمینه به مرور استرس و تنش را کم کنید. اجازه ندهید اندیشه های منفی و نگرانی ها موجب آزار و اذیت شما شود. یاد بگیرید چگونه آرام بمانید و در سختی و شرایط استرس آرامش خودتان را حفظ کنید. به این ترتیب میتوانید آرامش را به عادت زندگی تان تبدیل کنید.

آرامش ذهن در زندگی

حتما بخوانید: موانع موفقیت را بشناسیم

پیشنهاداتی برای آرامش ذهن

زمان روزنامه خواندن و تماشای اخبار تلویزیون را به شدت کاهش دهید. بسیاری از اخبار منفی هستند و از دست شما نیز هیچ چیزی بر نمی­آید. پس چرا باید اخبار نگاه کردن، خودتان را دچار استرس و نگرانی کنید؟

از مکالمه با افراد منفی دوری کنید. شما نمیخواهید که افکار و اندیشه های آنان وارد ناخودآگاه شما شود و بر روی اخلاق و روانتان تاثیر بگذارد.

کینه ورز نباشید، یاد بگیرید که فراموش کرده و ببخشید، زیرا شکایت کردن و نارضایتی از دیگران موجب آشفتگی و مریضی شما خواهد شد.

حسود نباشید، حسادت به این معنات که شما اعتماد به نفس کمی داشته و در برابر دیگر افراد پایین تر و کم ارزش تر هستید. حسادت و عدم اعتماد به نفس منجر به از بین رفتن آرامش ذهن میشود.

حتما بخوانید: قدرت مثبت اندیشی

قبول کنید برخی چیزها تغییر نمیکند. این موجب صرفه جویی در زمان، انرژی و نگرانی های شما میشود. هر روزه ما با موقعیت های آزاردهنده و نگران کنندۀ بسیاری روبه رو شده که از کنترل ما خارج است. اگر بتوانیم آنها را تغییر داده که هیچ، در غیر این صورت باید یاد بگیریم که با چنین مواردی کنار آمده و آن ها را بپذیریم.

با گذشته دوئل نکنید، گذشتده دیگر نیست، بگذارید گذشته بگذرد و آن را فراموش کنید. بر روی زمان حال تمرکز کنید و اجازه ندهید خاطرات ناخوشایند مجدد تداعی شود.

آرامش ذهن در زندگی

حتما بخوانید: فواید و اهمیت دیسیپلین شخصی برای زندگی

یاد بگیرید در برابر خانواده، دوستان، همکاران و کارمندان و دیگر افراد صبور و تحمل پذیر باشید.

یاد بگیرید که بر روی ذهنتان تمرکز کنید. هنگامی که شما بر روی ذهنتان تمرکز کنید، میتوانید نگرانی ها، استرس ها و اندیشه های منفی را کاهش داده و از فشار بر ذهنتان بکاهید.

اگر زمان دارید ارزش دارد که حتما یوگا و مدیتیشن را امتحان کنید. حتی چندین دقیقه تمرین در روز میتواند موجب تغییراتی در زندگی شما شده و شما را به انسانی شادتر، آرام و بهتر تبدیل کند.

ارامش درونی در نهایت به آرامش بیرونی خواهد رسید. با ایجاد آرامش در دنیای درون و در ذهن شما آن را به دنیای خارج و زندگی دیگر آدم ها نیز خواهید آورد. حتما این تمرین لذت بخش را امتحان کنید.

حتما بخوانید: فکر کردن یا فکر نکردن ، مسئله این است!
حتما بخوانید: چطور با انگیزه بمانیم؟
حتما بخوانید: آیا فکر کردن نیز مضر است؟!

منبع: www.successconsciousness.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست