تمرین مدیتیشن من چه کسی هستم

در دنیای پرهیایوی امروز، مدیتیشن و یوگا توانسته به یکی از تمرین های مورد علاقه مردم تبدیل شود. در تمرین مدیتیشن من چه کسی هستم، شما میتوانید از اضطراب درونی به سمت آرامش ذهن حرکت کنید.

تمرین مدیتیشن من چه کسی هستم

در دنیای پرهیایوی امروز، مدیتیشن و یوگا توانسته اند به یکی از تمرین های مورد علاقه مردم تبدیل شوند. در تمرین های مدیتیشن، شما می توانید از اضطراب درونی به سمت آرامش ذهن حرکت کنید. در این مطلب با ما همراه شوید، تا شما را با مراحل تمرکز و آرامش درون در مدیتیشن آشنا کنیم.

مدیتیشن ممکن است برای افراد مختلف دارای معانی و اهداف متفاوتی باشد. برخی برای آرامش بدن و ذهن مدیتیشن می کنند، برخی دیگر می خواهند از استرس و اضطراب رها شوند، بعضی از افراد به دنبال ذهنی آرام هستند و دسته آخر افرادی هستند که برای تمرکز ذهن و یا بهبود شخصیت خود به سراغ مدیتیشن می روند. ورای همۀ این تفاوت ها و اهداف، مدیتیشن می تواند به چیزی بهتر منجر شود و آن این است که به شما در تفکرات و باورهایتان کمک خواهد کرد تا خود واقعی تان را کشف کنید و خودآگاهی تان افزایش یابد.

حتما بخوانید: قدرت مثبت اندیشی

مدیتیشن اگر اصولی انجام شود، به سوال هایی عمیق در ذهن منجر خواهد شد. همان گونه که شما تمرکز را می آموزید، می توانید به صلح درونی هم برسید، پیشروی ذهنتان را آرام کنید و از خودتان و باورهایتان آگاه باشید. با کاوش درون خود به کمک مدیتیشن، شما به احساسات درونی تان پی برده و در این حالت درک خواهید کرد که چیزی ورای جسم فیزیکی هستید، فردیت دارید، و افکار، احساسات و باورهای تان تنها لایه های بیرونی شم هستند و در پشت این باور و آگاهی شما هستید که قرار دارد. این عبارت ممکن است عجیب و یا بدون معنی به نظر آید ولی پس از اولین تجربۀ مدیتیشن، این نکته را حتما درمی یابید.

حتما بخوانید: توسعه فردی چیست؟

خوداگاهی مانند نوری روشن است

خود واقعی، مانند چراغی روشن است، که با لایه های مختلفی پوشیده شده و این پوشش افکار و احساسات، تفکرات و عادت های ماست. با دور ریختن این لایه ها می توانیم، نور روشن درونمان را پیدا کنیم.

اما چگونه باید این لایه ها را کنار گذاشت؟ با تمرکز بر روی ذهن و آرامش می توانیم کار مدیتیشن را شروع کنیم. حذف لایه ها و پوشش های بیرونی، یکی از مهم ترین نقش های یوگا است. این تمرین آسان نیست، ولی پروسه ای ساده و زمان بر دارد که محتاج تلاش درونی است.

حتما بخوانید: موانع موفقیت را بشناسیم

چند تمرین ساده

برای شروع بهتر است، چند تمرین ساده داشته باشیم. هرکاری را که انجام می دهید، متوقف کرده، با نگاهی به دورن خودتان تلاش کنید به تمرکز و خودآگاهی به خود برسید. سعی کنید بدون فکر کردن به چیزی تنها از خودتان و درون تان آگاه باشید.

در حین تمرین  ممکن است توجه شما به سمتی دیگر هدایت شده و یا موجب شود شما برخی مسائل را فراموش کنید. این موارد از زمان شروع تمرین ذهن طبیعی است. اگر تمرین ها را تداوم دهید، به مرور و در مدت زمانی کوتاه می توانید آرامش، سعادت، شادی و تغییراتی در آگاهی را تجربه کنید.

تمرین مدیتیشن من چه کسی هستم

حتما بخوانید: تمرین مدیتیشن و آرامش ذهن

به گفت و گوی مداوم با ذهن پایان دهید

یاد بگیرید که چگونه آرام باشید و گفت و گوهای ناتمام با ذهن را تمام کنید. سعی کنید صدای ذهن را کم کرده و بر روی آرامش و صلح تمرکز کنید. همچنین شما می توانید تکنیک هایی ساده را برای بیش از حد فکر نکردن، بیاموزید تا به آرامش و صلحی درونی برسید. به این طریق می آموزید که ذهنتان را آماده نگه دارید تا به راحتی آشفته نشود.

حتما بخوانید: نادوگانگی چیست؟

آگاهی فراتر از ذهن

حس وجود داشتن و آگاهی همیشه همراه شماست. فرقی ندارد شما کجا و یا در حال انجام چه کاری هستید، آگاهی وجودتان همراه شماست. زیرا بدون تغییر بوده و تداوم دارد. توجه داشته باشید که آگاهی فراتر از ذهن ماست. ولی چون ذهن همیشه در حال اندیشیدن است، توجه ما تنها پروسه فکر کردن را دنبال میکند. دقیقا شببیه به ابرهای پنهان در آسمان، تفکرات، احساسات و خواسته های ما این آگاهی را پنهان کرده و مانع توجه می شود. ولی با کمک مدیتیشن می توان توجه را کنترل کرد و به کشف درون و خودآگاهی رسید.

تمرین مدیتیشن من چه کسی هستم

اندیشه ها و احساسات در گذر زمان تغییر می کنند و حتی افراطی و رادیکال می شوند. ولی خودآگاهی در زمان حفظ خواهد شد. زیرا مانند پس زمینه ای است که هرگز تغییر نمی کند و تمامی اتفاقات زندگی را نمایش می دهد. این آگاهی ورای تفکرات ماست و همیشه بدون تغییر، بخشی ثابت در درون ماست.

در این مقاله با روند مدیتشین آشنا شدیم و دریافتیم که برای آرامش و صلح درونی باید ورای اندیشه ها و تفکرات به خودآگاهی برسیم، که این مسیر تمرین هایی متعددی را می طلبد.

حتما بخوانید: موانع رسیدن به آرزوهایمان را کنار بزنیم
حتما بخوانید: چگونه در مسیر درست فیتنس مناسب خودمان حرکت کنیم

منبع: www.successconsciousness.com

مطالب مرتبط

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست