فکر کردن یا فکر نکردن ، مسئله این است!

  • ذهن ما یک سیستم خارق العاده است اما بی وقفه از صبح تا شب کار می کند. ذهن نیز مانند هر ماشین یا موتوری نیاز به توقف و استراحت دارد.

ذهن دستگاهی است که بی وقفه کار می کند. همواره می اندیشد، آنالیز، مقایسه و ارزیابی می کند و همچنین تشریح و انتقاد می کند. همیشه با یک موضوع و یا نگرانی و هراس مشغول است و گاهی مشکلاتی که وجود خارجی ندارند را بوجود می آورد و سعی دارد آن ها را حل و فصل کند.

فکر کردن یا فکر نکردن

بگذارید از شما سوال کنم آیا زمانی که به مقصد می رسید موتور ماشین خود را همچنان روشن می گذارید. البته که خیر آن را خاموش می کنید.

زمانی که ماشینتان را پارک می کنید و به محل کار می روید و یا به خانه باز می گردید، آیا موتور ماشین را روشن نگه می دارید؟ خیر، ماشین را روشن نگه نمی دارید. با این حال حتی زمان هایی که نیاز به تفکر خاصی ندارید ، موتور ذهنتان را دائما روشن نگه می دارید.

حتما بخوانید: آیا فکر کردن نیز مضر است؟!

فرآیند تفکر همواره فعال است. شما حتی ممکن است از این فرآیند آگاه نباشید زیرا که به آن عادت کرده اید.

چه زمانی به موضوع تفکرات دائم ذهن خود پی می برید؟ چه زمانی احساس می کنید که افکار تمرکز شما را مختل می کنند؟ این پدیده زمانی اتفاق می افتد که شما باید درس بخوانید ، کار کنید، به جزئیات دقت کنید و یا زمانی که باید به مسئله ای که نیازمند تمرکزاست توجه نمایید. آنگاه خواهید فهمید که ذهن انسان چقدر بی قرار و فعال است.

حتما بخوانید: بینش در زندگی

فکر کردن یا فکر نکردن ، مسئله این است!

آیا باید به افکار همیشگی ذهن خود اجازه دهید؟ آیا زیرکانه تر نیست که به تفکرات ذهن خود وقفه واستراحت دهید؟

آیا از تفکرات دائمی به مسائل بی اهمیت چیزی بدست می آورید؟

زمانی که نمی توانید افکار خود را متوقف کنید چه اتفاقی می افتد؟

  • انرژی زیادی را از دست می دهید و اکثرا احساس خستگی خواهید کرد.
  • راجع به مسائل بی اهمیت احساس نگرانی و بی حوصلگی می کنید.
  • نمی توانید تمرکز کنید زیراکه همواره ذهن پراکنده ای دارید.
  • تفکرات دائمی منجر به عدم تمرکز می شوند.
  • زمانی که دائما فکر می کنید ، مراقبه بسیار مشکل خواهد بود.
  • برای اینکه تصورات خلاقانه و مثبتی داشته باشید باید ذهن خود را متمرکز کنید و اجازه ندهید مخشوش و پراکنده باشد.
  • تفکرات دائمی باعث می شوند که شما از درون ذهن و محیط اطراف خود آگاه نباشید.
  • ممکن است فرصت هایی را که درست جلوی شما بودند را از دست دهید.

فکر کردن یا فکر نکردن

حتما بخوانید: چگونه در مسیر درست فیتنس مناسب خودمان حرکت کنیم

بسیار بهتراست که استاد ذهن خود باشید و این شما باشید که تصمیم می گیرید که چه زمانی بیاندیشید ، چه زمانی نیاندیشید، به چه چیزی فکر کنید و یا به چه چیزی بی توجه باشید.

تفکرات دائمی، آگاهی را محدود می کند، خلاقیت را از بین می برد، منجر به نگرانی ها و ناسازگاری ها می گردد و وسعت دیدگاه شما را  نسبت به زندگی و دنیای اطرافتان محدود می کند.

صحبت من به شما توقف کامل اندیشیدن نیست. تفکر عملی کارا و باارزش است. شما آن را برای آموزش، کار، انجام وظایف خود و کارهای روزانه  زندگی خود نیازدارید. همچنین برای تصمیم گیری و رسیدن به اهداف ضروریست.

با این حال گاها تفکرات زیاد هستند ، بیش از حد فکر می کنید. افکار غیرضروری بسیاری هر لحظه از هر روز از ذهن می گذرند. این افکار انرژی و زمان شما را هدر می دهند و مانند برگی در باد توجه شما را به هرجایی که بخواهند می کشانند.

حتما بخوانید: موانع رسیدن به آرزوهایمان را کنار بزنیم

فکر کردن و یا فکر نکردن مسئله این نیست. بیشتر کاهش افکار بی مصرف درون ذهن مدنظر است. باید بیاموزید زمانی که چیزی نیازمند تفکر نیست فکر نکنید.

  • بهتراست پیش از خواب به ذهن خود استراحت دهید و اجازه ندهید که افکارتان هرجایی که می خواهند سفر کنند.
  • بهتراست بر کاری که هم اکنون مشغول انجامش هستید تمرکز کنید و نگذارید ذهنتان هرجایی که می خواهد شما را با خود بکشاند.

این کار منجر می گردد که بر ذهن و افکار خود کنترل داشته باشید و کمک می کند تا در لحظه زندگی کنید. شما را آرام، آماده و متمرکز می کند و قادر می سازد که از آرامش درونی خود هر لحظه از صبح و شب لذت ببرید.

درست مانند این است که ابرهای پوشاننده خورشید محو شوند، تا از اشعه های گرم و دلپذیر آفتاب لذت ببرید.

حتما بخوانید: انگیزه و اشتیاقمان را حفظ کنیم

زمانی که فکر نکردن را می آموزید چه چیزهایی بدست می آورید

  • کنترل ذهن و تمرکز خود را بدست می آورید.
  • در لحظه زندگی خواهید کرد.
  • بیشتر متوجه اطراف خود خواهید بود.
  • راه حل ها را به جای مشکلات می بینید.
  • آرام تر و آماده تر خواهید شد.
  • کارها را دقیق تر و با مشکلات کمتر انجام خواهید داد.
  • بیشتر متوجه خود درونی تان خواهید بود.
  • تمرکزتان افزایش خواهید داد.
  • مراقبه خود را با کیفیت تر خواهید کرد.
  • زمان هایی که به هدر دادن انرژی تان می گذشت را به انجام فعالیت های لذت بخش و سازنده تر اختصاص خواهید داد.

فکر کردن یا فکر نکردن

حتما بخوانید: چگونه در مسیر درست فیتنس مناسب خودمان حرکت کنیم

چند توصیه که چه طور افکار را متوقف کنیم :

  • متوجه افکار خود باشید
  • تمرکز را بیاموزید
  • تمرینات تمرکز را انجام دهید
  • در زمان های خاصی از روز ، با بی تفاوتی افکار خود را تحت نظر بگیرید
  • نمایش تفکیک افکار تان را بیاموزید

تمام این مطالب، راه بسیار طولانی در کاهش و حتی حذف افکار بی مصرف هستند. این مسئله قدمی بزرگ در راه بدست آوردن آرامش درونی و کنترل ذهن، افکار و حواس می باشد.

حتما بخوانید: آرامش ذهن در زندگی
حتما بخوانید: نادوگانگی چیست؟

دوره های آموزشی موسسه همبستگی خلاق

مطالب مرتبط

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست