کلینیک ها، ازجمله نهادهای اجتماعی-اقتصادی هستند که مانند مهدهای کودک بر اساس ارایه خدمات اجتماعی و مددکاری تشکیل شده اند و علی رغم قدرتمندی در بخش حمایت اجتماعی، در بعد اقتصادی ضعف های آشکار و پنهان دارند.

 

منتورینگ و توسعه کسب و کار کلینیک های شهر تهران

 

کلینیک ها، از جمله نهادهای اجتماعی-اقتصادی هستند که مانند مهدهای کودک بر اساس ارایه خدمات اجتماعی و مددکاری تشکیل شده اند و علی رغم قدرتمندی در بخش حمایت اجتماعی، در بعد اقتصادی ضعف های آشکار و پنهان دارند. در پروژه منتورینگ، مشابه راهکارهایی که برای مهدهای کودک ارایه می شود کلینیک ها هم به تغییر مدل بنگاه داری نیازمندند. مدیریت منابع و راهکارهای کاهش هزینه، از جمله استراتژی هایی است که کلینیک ها برنامه و نقشه ای برای آن ندارند. از سوی دیگر، توجه صددرصدی به بازار سازمان بهزیستی، توانایی حضور در سایر بازارهای اجتماعی-اقتصادی را کاهش داده و کلینیک ها را محدود کرده است. مدیران و مالکان کلینیک ها به دلیل فقدان برنامه مستند استراتژیک سالانه، فصلی و … دچار روزمرگی شده اند. مدیران کلینیک ها، علاقه زیادی به انجام همه امور به صورت انفرادی دارند؛ زمان چندانی برای آموزش و پرورش مؤثر نیروهای کار ندارند و سردرگمی در انتخاب بازار یا پروژه های جدید در کلینیک ها مشاهده می شود.

مؤسسه همبستگی خلاق، در توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط از ترکیب دو استراتژی بهره می برد:

  • ۱- بهبود فرآیند و روش های فعلی.
  • ۲- خلاقیت و نوآوری.

این دو استراتژی جزییات مفصلی دارد که متناسب با هر حرفه و تجارتی، متغیر خواهد بود. توصیه یا راهکارهایی که ارایه می کنیم برای هر حرفه و شغلی مناسب نیست. بسته به شرایط متنوعی که وجود دارد به هر تجارت توصیه های اختصاصی و عملی تحویل می شود.