پروژه منتورینگ و ایجاد استارت ‌آپ مدرسه مهربانی

در سال ۹۴، شخصیت و پدیده «مدرسه مهربانی» شکل گرفت و برای توسعه و ترویج فرهنگ نیکوکاری در مدارس شهر تهران هدف گذاری شد. درگام اول محورهای شش‌گانه‌ای برای توسعه آداب نیکوکاری در مدارس ابتدایی و متوسطه اول تعیین و نقش مکملی برای تمرین‌های نیکوکاری نیز طراحی شد که با نام و محتوای اپلیکیشن مدرسه نیکوکاری معرفی گردید.

شخصیت مدرسه مهربانی در چهارسال گذشته نوساناتی را تجربه کرد. صرف‌نظر از تحلیل‌های مختلف، دوره بلوغ و توسعه آن از سال ۹۷ در دستور کار قرار گرفته و مؤسسه همبستگی خلاق با تیم های جوان این فرآیند را آغاز نموده است. اکنون می توان با همکاری ذی ربطان، برند مدرسه مهربانی را رونمایی کرد.

مأموریت برند

  • ترویج فرهنگ نیکوکاری در کودک و نوجوان (از طریق مدارس و …)
  • ایجاد پلتفرم دیجیتال ترویج نیکوکاری با بنیان‌گذاری یک استارت‌آپ
  • تأمین مالی خُرد غیرمستقیم (خارج از پلتفرم دیجیتال)

چشم‌انداز

  • برند نیکوکاری مدارس
  • استارت‌آپ تمرین نیکوکاری در مدارس: پلتفرم آنلاین کار خیر برای گروه هدف دانش‌آموزان.

گام‌ های شکل ‌گیری و فعالیت استارت ‌آپ مدرسه مهربانی

  • شکل استارت آپ مدرسه مهربانی

این استارت آپ در قالب یک شرکت حقوقی دانش بنیان و فعال در بخش مالی تشکیل می شود. ساختار آن خطی و بدون لایه های سنتی سازمانی و متشکل از افراد متخصص با دانش فنی فناوری اطلاعات یا فین تک است. این استارت آپ مجوزهای متعددی را نیاز دارد که در بخش مربوطه مطرح خواهد شد.

هیأت مدیره و مدیر عامل ارکان این استارت‌آپ را تشکیل می‌دهند.

  • اهداف و استراتژی‌های مدرسه مهربانی

با هدف ترویج فرهنگ نیکوکاری در مدارس یا جامعه هدف کودکان زیر ۱۴سال، استراتژی های زیر پیشنهاد می شود:

۱-۲ ایجاد یک بازار اینترنتی نیکوکاری در مدارس

۲-۲ مشارکت اجرایی (نه مالی) مدارس در طرح‌های نیکوکاری کشوری

۳-۲ مشارکت سازمان‌های اجتماعی (شهرداری و بهزیستی و …) در بازار اینترنتی نیکوکاری

 

دوره های آموزشی موسسه همبستگی خلاق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست